Amiben segítek

Számíthatsz rám nembeszélő tipegőd szóra bírásában vagy mozgásfejlődésben elmaradt kisgyermeked felzárkóztatásában.

Klári csoportos foglalkozást tart

„Ami a legjobban tetszett, hogy rengeteg tanácsot, és útmutatást kaptam, ami segítette a szülői hozzáállást jó irányba terelni. Így idővel jelentősen csökkentek a problémák, és mostanra már szinte meg is szűntek. Eltelt kb. 5 év, és mindenhonnan azt hallom, hogy milyen jól nevelt gyerekeim vannak. Mindemellett sikeresek az iskolában, és a sportban egyaránt. Hálás vagyok a mai napig a munkátokért.”

Csilla

„Szerettünk Klárihoz járni! A kisfiam szívesen ment, mert amellett, hogy nehéz volt számára a torna, nagyon jól is érezte magát. Szülőként fontos volt számunkra, hogy minden foglalkozás után kaptunk tájékoztatást, visszajelzést az adott napi munkáról. Nem utolsó sorban pedig nagyon eredményes volt a torna, már 6 hét után komoly változásokat tapasztaltunk.”

Andrea

Klári gyerekekkel foglalkozás után

Úgy gondolom, szülőként mindig okkal aggódsz!

Egyrészt azért, mert gyermeked első számú gondozójaként olyan területekről is rendelkezel információval, ami a hivatásos szakembereknek még nem elég markáns jel. Másrészt azért, mert ha feszült vagy, az előbb-utóbb megjelenik a gyereken is valamilyen tünet formájában. Ezért szülői aggodalmaidat én nagyon komolyan veszem.

Szemléletem fókuszában a kapcsolat áll.

A legtökéletesebb testben sem lehetünk boldogok, ha kapcsolatainkban hiányt szenvedünk. A babák a szülő szerető, gondoskodó, válaszkész tekintetében érnek gyermekké, majd a gyermekek felnőtté. Támogató szakemberként elsődleges feladatomnak tartom ezt a kapcsolatot egészégben megőrizni, kibontakozását segíteni.

Ha ebben a rendben akadály képződik, és annak organikus vetülete is van, például a gyermeked nem kezd időben beszélni vagy mozgásfejlődése elmarad a korától, akkor az okok felderítése és kiküszöbölése után az idegrendszer érlelő funkcióinak újraindításával lehetőségünk van segíteni, és a további fejlődés útjából elgördíteni az akadályokat.

A folyamat

1

Kapcsolatfelvétel

Kapcsolatfelvétel után küldök egy adatlapot, amin gyermeked eddigi fejlődéséről kérdezlek.

2

Időpont-egyeztetés

Időpontot egyeztetünk, és közösen áttekintjük az okokat, amelyek gyermeked jelenlegi állapotához, esetleg a fejlődés megrekedéséhez vezettek. Ezután meghatározzuk a közös munka irányát, várható időigényét.

3

Kezdődhet a program!

A programokkal kapcsolatban fontos tudnod, hogy több hónap közös munkát igényelnek, ezekből nem lehet menet közben kiugrani. Ha bekerültetek a programba, helyeteket nem tudja átvenni más. Amennyiben egy-egy alkalmon nem tudtok részt venni, igyekszünk pótalkalmat beiktatni. Az előre eltervezett időszak leteltével újra megbeszéljük, hova jutottunk, mi a következő lépés.

Kapcsolat

Csomagok és árak

Betekintő

Bölcsődék, családi napközik, gyermekcsoportok számára kialakított, preventív célú, 12 hétig tartó, csoportos program. Megfelelő számú jelentkező esetén indítom (ez csoportonként 4-5 gyermeket jelent).

A program során havonta három délelőtt a gyerekekkel és egy délután a szülőkkel foglalkozom. A fejlődés három alapvető területén nézünk szét:

  • mozgás
  • beszéd
  • szocializáció

A délelőtti foglalkozáson a hónap témájához kapcsolódó játékokat játszunk a gyerekekkel. Ennek során felmérem gyermeked fejlettségi szintjét, esetleges elmaradásait. A havonta egy délutáni, szülők számára tartott alkalom során rövid ismeretterjesztő előadást tartok a hónap témájában. Az előadás után négyszemközt megosztom veled, mit tapasztaltam a te gyermekednél az adott területen.

Ár: 60.000 Ft / 12 hét

Érdekel

Indító

Szülő-gyermek csoportban történő fejlesztés olyan időtartamban, amire gyermekednek szüksége van.

Indítsd be gyermeked megakadt fejlődését, miközben kapcsolatotok is épül! Csoportos fejlesztés 18 hónapos kortól szülő-gyermek csoportban. Felmérést követően lehet csatlakozni. Heti két alkalom szükséges a felméréskor meghatározott időtartamban.

Ár: 24.000 Ft / 4 hét

Érdekel

Átadó

Egyéni terápia, melynek során egyéni foglalkozásokon dolgozom gyermekeddel.

Egy alkalommal mindig azt a maximális haladást érjük el, amire a gyermeked már kinyílt. A teljes óra az övé, függetlenül attól, épp mennyit tudunk dolgozni. Ebben az időben teljes figyelmem a gyermekedé és a tiéd. Heti két alkalom szükséges.

Ár: 48.000 Ft / 4 hét

Érdekel

„A tornák jó hangulatban teltek, sok kacaj hallatszott ki a teremből. Szerették a fiúk ezeket az alkalmakat, még ma is emlegetik, jó emlékként maradt meg bennük.”

Csilla

„Klári 8 hónapja tornáztatja Barnit. Ő egy 8 éves Down-szindrómás kisfiú, a legkisebb fiam. Emlékszem, azt mondtam, nem tudom, vigyem-e még megint egy új helyre. Mert elegem volt abból, hogy rengeteg energiával és pénzkidobással gyakorlatilag semmit vagy minimálisat értünk el. Barni 1 hónapos kora óta sokak kezében volt már, 3 intézményt, korai fejlesztőt végigjártunk. Aztán a kötelező beiskoláztatás miatt nagyon összetörtem. Barni nem volt iskolaérett, mozgása suta, figyelme minimális, még az önálló játéktanulást gyakorolja. Beszéd nincs. 2 szót mond. Jelelne, de senkit nem érdekel rajtam kívül. Klári határozott, és Barnit rögtön képes volt munkára bírni. Ő az első, aki képes volt vele eredményesen tornázni nélkülem... Az első, aki dicsérte... 4 hónap után csoportba járt, emlékszem, sírtam. Sosem gondoltam volna, hogy ez bekövetkezhet. Mindenkinek eldicsekedtem vele. Klári visszaadta a reményt a szívembe. Köszönöm.”

Erika

Gyakran ismételt kérdések

Miért szükséges hetente két alkalom a tornából?

Az idegrendszer megmozgatásához, ahhoz, hogy valódi, tartós változást érjünk el, terápiás mennyiségű ingerre van szükség. A terápiás mennyiség a következőket jelenti:

  1. megfelelő időn keresztül.
  2. megfelelő mélységben,
  3. megfelelő ingersűrűségű hatás.

Ahhoz, hogy ezt elérjük, minimálisan hetente kétszer meg kell dolgoztatnunk az idegrendszert.

Miért nem lehet menet közben kiszállni?

Mivel belenyúlunk az idegrendszer működésébe, a terápiás hatás kiváltásával regressziót érünk el. A regresszió megszűnéséig muszáj folytatni a terápiát, különben megjósolhatatlan, hova fognak a „bóklászó” idegi kapcsolatok kötődni. Ha folytatjuk az idegrendszer megfelelő ingerekkel történő stimulálását, az elvárt, egészséges irányba tereljük a rendszert. Ennek időigénye egyénileg más és más lehet. Ezért, ha azt hallod a terapeutától, hogy még mindig regresszióban van a folyamat, ezért nem hagyhatja abba a gyereked a terápiát, az nem ellened van, hanem a gyermekedért.

Mi a regresszió?

Általában egy korábbi fejlődési fázis újra megjelenéseként tartjuk számon. Előfordulhat erős érzelmi hatásra felnőtteknél is. Ilyen például gyászidőszakban, ha valaki összekucorodva ringatózik, így nyugtatva magát. Előfordulhat túlzott fáradtság idején is, amikor egy apróság is kibillent minket lelki egyensúlyunkból.

A terápiás regresszió a fentiekkel szemben szándékosan kiváltott állapot. Mozgásterápiák esetében azt jelenti, hogy a spontán fejlődés során kialakult idegi kapcsolatokat, melyek nem megfelelően alakultak ki, a terápiás mennyiségű és megfelelő irányú ingerlés már szétbontja, de az új, megfelelő kapcsolatok, melyek a terápiás hatásra folyamatosan épülnek ki, még nem elég stabilak a megfelelő működéshez. Ebben az „interregnumban”, a magasabb vezérlési készségek átmenetileg nem érhetők el 100%-ban, ezért a terápia alanya infantilisabb viselkedést tanúsít.

Miért jó a regresszió?

Ez az állapot jelzi, hogy a terápia hatásos, működik, valódi helyreállító eredményt tud elérni. Ezért örülünk ennek az állapotnak. További lelkesítő lehetőség, hogy ilyenkor az elrontott nevelési görbék kiegyengethetők, a kötődési sebek gyógyíthatók. Nem egyszer fordul elő, hogy örökbefogadott gyerekek ilyenkor tudnak kialakítani valódi, elsődleges kötődést az örökbefogadó szülővel.

KÜldj üzenetet!

Írj e-mailt az klari [@] odaadotekintet.hu címre, vagy küldj üzenetet az alábbi űrlap segítségével.

3 munkanapon belül ígérem, válaszolok.

[contact-form-7 id="31" title="kapcsolatfelveteli-urlap"]